رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:
دغدغه كمبود خون در استان تهران نداریم
تقدیر نعمت الله ترکی از تلاش عاشقانه کارکنان انتقال خون
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:

دغدغه کمبود خون در استان تهران نداریم

تقدیر نعمت الله ترکی از تلاش عاشقانه کارکنان انتقال خون

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نبود دغدغه کمبود فرآورده های خونی  در مراکز درمانی استان تهران را نتیجه فداکاری و از خودگذشتگی کارکنان انتقال خون استان تهران دانست  و بر نقش موثر  این اداره کل در حوادث و بلایایی طبیعی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی انتقال خون استان تهران، نعمت الله ترکی چهارشنبه بیست و هفتم شهریور 1398 پس از بازدید از بخش های مختلف فنی انتقال خون استان تهران در جمع کارکنان این اداره کل حاضر شد و اظهار کرد: فداکاری و از خودگذشتگی شما موجب شده تا ما در کشور و تهران دغدغه انتقال خون را نداشته باشیم و همیشه در حوادث و بلایای طبیعی نقش موثری را ایفاکردید. من به شما دوستان خدا قوت می گویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد: کار در اداره انتقال خون یک کار مقدس است و در کنار تعهد و تخصص، عشق و علاقه را در کارکنان می بینم که وجه تمایز این اداره کل با سایر دستگاه ها و ادارات در همین عملکرد عاشقانه است.

این مقام مسئول در استان تهران اضافه کرد: انتقال خون استان تهران به عنوان شاهراه حیاتی نظام سلامت در پایتخت و تامین کننده ۲۵ درصد فرآورده های خونی کل کشور، از نظر عملکرد شایستگی دریافت نمره بیست را دارد و مردم شریف تهران هم به خاطر همراهی مستمر در این حرکت انسانی مثل دیگر مشارکت های خیریه و اجتماعی، از نظر من نمره بیست دارند.

وی در ادامه با اشاره به دو دیدگاه حاکم در ادارات بر اساس عملکرد کارمزدی یا وقت مزدی، افزود: بر اساس قانون، هر دستگاه استان تهران باید بر اساس کارکرد و خدمت بودجه دریافت کند. ما الان وقت مزدی هستیم که باید کارمزدی باشیم. من تمامی مشکلات را واقف هستم و قطعا در مورد اصلاح ساختار اداری و استخدامی شما اقدامات قانونی را دنبال خواهم کرد. حداقل کار این است که حقوق و مزایای شما با ستاد مرکزی سازمان انتقال خون کشور مطابقت داشته باشد.

نعمت الله ترکی همچنین در مورد راه کارهای قانونی در رفع چالش های اداره کل انتقال خون استان تهران سخن گفت که موجب دلگرمی و تشویق حاضران شد و قول داد حتما موارد را یک به یک پیگیری کند.

در ابتدای  این نشست دکتر سید مرتضی طباطبایی؛ مدیر کل انتقال خون استان تهران نیز با اشاره به کمبود منابع مالی، گفت: من چیزی ندارم به کارکنان زحمتکش و دلسوز این سازمان تقدیم کنم حتی دستکش یا لباس و کفش مخصوص هم نمی توانم بدهم. خیلی از دوستان رفتند و شاید بخش خصوصی برای آنها بهتر بود اما آنهایی که ماندند ایثار می کنند. وقتی روز عاشورا و تاسوعای حسینی تا 5 صبح عاشقانه در حال خونگیری، تهیه فرآورد ها و انجام آزمایش های غربالگری هستند باید به این تلاش ها اجر نهاد و آنها را دید.

بنا براین گزارش رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ابتدای حضور خود در اداره کل انتقال خون استان تهران از مرکز جامع اهدای خون وصال، آزمایشگاه تهیه فرآورده های خونی، آزمایشگاه انجام آزمایش های غربالگری،  پخش خون و همچنین سردخانه  منفی 40 درجه ذخیره خون و پلاسما بازدید کرد.

وی همچنین در پایان این این بازدید به صف داوطلبان اهدای خون پیوست و در این باره گفت: من در طول این سالها حداقل سالی یک بار اهدای خون داشته ام و دوست دارم بیش از قبل و با هدف نجات جان بیماران در دوره های زمانی سه ماهه به مراکز اهدای خون مراجعه کنم.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
امتیاز :  ۲.۵۷ |  مجموع :  ۲۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0